dijous, 23 d’agost del 2012

Via Verda Ojos Negros (Teruel-Sagunt)


Aquest més d'agost  hem anat a fer la via verda de Ojos Negros, un antic traçat ferroviari que unia la mina del mateix nom amb el port de Sagunt. Nosaltres, però, no vam sortir des d'Ojos Negros, sinó que ho vam fer uns 70km després a Teruel, doncs des d'allí fins al Sagunt sortien 160km, i en dos dies ja en teniem prou.
Abans de començar a pedalejar, necessitàvem arribar al inici de la nostra ruta, i per fer-ho vam mirar diferents maneres que ens permetessin pujar fins a Teruel amb transport públic, però no va ser possible. Des de Sagunt els trens no permetien portar bicicleta i amb bus havíem d'anar fins València, així que finalment vam carregar les bicis al cotxe i cap a munt, Felip ens va fer el favor de pujar-nos i després va bixar cap a Tortosa sol, ja que nosaltres al arribar a Sagunt agafaríem el tren de tornada a casa, i aquesta cop sí, podríem portar les bicis.



1a etapa.
Un cop vam arribar a Teruel, vam fer un bon esmorzar i després vam començar a pedalejar. Al principi, ens va costar una mica trobar la via verda, ja que queda una mica apartada de la ciutat i vam fer algunes voltes fins que vam arribar a l'autovia i vam veure al costat les tanques de fusta característiques d'aquests traçats, per on ara passen bicis i gent a peu i abans hi passaven trens. Així, un cop trobada vam començar l'única pujada que hi havia en tot el recorregut, havíem de salvar un desnivell de 300m (dels 900 fins els 1200 del port d'Escandon) i ho vam fer amb gairebé 20km i amb un calor asfixiant, superant els 40º, la qual cosa va fer que la pujada es fes més dura del que realment era. Al coronar el port, començava una lleugera baixada que amb 10km ens va portar fins a la Puebla de Valverde, on al costat de la via verda hi ha un restaurant que es diu la fonda de la estación. Vam parar per dinar i vam dinar molt bé, amb aire condicionat i un menjar molt bo. Després de reposar forces durant dos hores vam tornar a arrencar i la calor encara apretava, però fins a Sarrión vam tenir la sort de que feia una mica de baixada i que teniem el vent a favor, així que en un tres i no res vam arribar, vam fer una volta pel poble i vam continuar fins a Barracas (final de la 1a etapa), ens quedaven 20km i pensàvem que arribaríem ràpid, però el vent va canviar i la baixada es va acabar, la qual cosa va fer disminuir considerablement la velocitat. A més, després de passar la població de Albentosa el traçat es feia molt avorrit, doncs eren llargues rectes que no s'acabaven mai. Al final però vam arribar a Barracas, ja a la comunitat Valenciana, havent superat una etapa amb molta calor, molt poca gent (6 persones en 75km) i amb uns paisatges una mica desèrtics, però amb el seu encant.

2a etapa.
El segon dia tocava arribar fins al mar. De sortida una llarga recta d'uns 5km amb uns molins de vent al fons que marcaven on havíem d'arribar per iniciar la segona baixada de recorregut. La baixada va ser tot un luxe i fins arribar a Jérica vam anar molt còmodes. El paisatge ja estava més poblat de vegetació i hi havia més gent per la via verda. La calor, però encara apretava. Després de passar per dins de Jérica (la via verda deixa el traçat ferroviari i creua la població per dintre, però no hi ha pèrdua ja que està molt ben senyalitzat)  la via verda començava a ser més plana, hi havia alguna baixada, però no era constant, i a més el vent de cara va ser present fins al final. El problema del segon dia va ser el dinar, ja que després de Jérica no vam passar per cap altre poble, i la gana apretava. Finalment vam haver-nos de desviar de la via verda uns 2km per anar fins a Alfara de la Baronia i poder dinar. Després vam remuntar un altre cop fins la via verda i vam seguir fins a Torres Torres, lloc on acaba el traçat. D'allí fins a Sagunt (l'estació de tren) poc més de 12km per la carretera vella de Teruel. Al final del dia una mica més de 80km i amb un recorregut un pel més atractiu que el primer dia, sobretot fins a Segorbe, ja que després va paral·lela a l'autovia i perd part del seu encant.
I en total 160km amb un desnivell positiu de 400m i negatiu de 1300m.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada