dilluns, 9 de gener del 2012

AQUESTES VACANCES, PEL PORT

Aquests Nadals, aprofitant les vacances que tenim els Mestres, he fet algunes sortidetes pel port, concretament  6 dies, que després dels copiosos àpats d’aquest dies no va malament. Alguns dies he anat acompanyat i algun dia sol.

La primera sortida va ser fer farrubio, el dia 24 i acompanyats d’un fort vent,  Leo, Kiko, Joan MªJosé, Cristina i jo, vam fer una volta amb molt bones vistes però sense poder gaudir-ne molt ja que el vent se’ns emportava. Aquesta però, no seria l’única experiència amb el vent durant aquests dies. Després, baixada per la bassa del ganduls i cap al cotxe a resguardar-se del vent.

El dia de Sant Esteve, per a fer lloc per al dinar, vam fer la tradicional pujada a la creu de la UEC, a un ritme de passeig vam pujar per 24 corbes i vam baixar pel barranc del Rastre, una excursió diferent!!!!

Tossal d'en Grilló
Al dia següent, ja tocava fer alguna cosa més, i jo i la Tecla (la gossa) vam deixar el cotxe a Paüls i vam fer la volta pels Montsagres, el Tossal d’en Grillò i la Gilaberta, 13km amb unes vistes espectaculars des del piló, amb una silenci increïble, allò va ser una altra manera de viure el Port, ja que arribes a casa amb una sensació diferent.  Aquell dia per sort, el vent no va fer acte de presència.
I amb aquestes tres sortides completava la primera setmana de Vacances. I a la segona, pos una mica de tot.

El Dilluns, feia la primera sortida del any, un altre cop en la Tecla, tocava fer una bona ruta, tot i que disposava d’unes 3h, així que vaig deixar el cotxe a Alfara i vaig pujar el Coll d’Alfara-Paüls, després vaig anar a buscar la Font del Teix per pujar cap al Coll d’en camp i L’espina, baixar per l’enrajolada i tornar a pujar al coll d’Alfara-Paüls per tornar cap al cotxe. En total 17km i gairebé 1400m de desnivell positiu. En aquest sortida, gairebé he de torejar a un mascle de cabra, ja que la gossa li va voler fer una visita i el mascle vam emprendre a la gossa i una mica més i jo també acano rebent, però finalment va ser una anècdota. Al final una bona volta i un bon entrenament .

Dimarts, vaig descansar i dimecres a la tarda, Mauro ens portava a fer una volta Guai, i ho va ser, ja que no crec que m’oblidi d’aquesta volteta.
El dia era ventós, però al principi no vam patir pel vent, sinó que va ser el desnivell  i alguna que altra grimpada el que ens va fer suar i alguns riure i tot. Vam sortir del Caragol per la Canal que va fins la Barcina i en 1km de recorregut vam fer 500m de desnivell, així que per on pujàvem. Jo portava a la gossa, que la veritat se’n va sortir millor que nosaltres. Però la duresa encara havia d’arribar, i és que al passar a l’altra cara de la muntanya el vent ens va aparèixer en forma de monstre, FEIA MOLT DE VENT I EL SOL JA S’AMAGAVA, i per si era poc, la SENDERA L’HAVÍEM D’INTUIR. Això va convertir la baixada en una mini odisea que recordarem alguns anys, una autèntica MR!!!!! (Mauro Ruta)

Després van venir el reis alguna menjada més copiosa i abans de finalitzar les vacances  tocava fer una altra sortida, en aquest cas des de la franqueta pujant a Roca Llisa, Coll de Botana, La muntanyola, l’Espina i Carrer ample.  Vam ser  Joan, Silvia, Dolors, Roger, Kiko, Arnau, Bea Cristina i jo (i la Telcla com no). La ruta va anar bé, al principi una bona pujada però entretinguda fins coll de Botana on vam fer una pujadeta una mica més dura, després fins la muntanyola i a cap a l’Espina, des d’on hi havia vistes espectaculars dels Pirineus (poques vegades es poden veure tant clars!!!!! Després un petit avituallament i a baixar per l’espectacular carrer Ample, on vam fer unes quantes fotos i on Bea va patir una mica més del previsible, però amb valentia va fer els 19km de la ruta. Molt bé a tots!!!!!!!

I aquestes han estat les sortides d’aquestes vacances, crec que no hem puc quexar!!!!!!!!