dimecres, 30 de maig del 2012

TRAIL RASQUERA-TORTOSA



Diumenge, el circuit de curses de muntanya unia dos pobles separats per 42km de serra pedregosa i seca, amb paratges espectaculars. La cursa era dura, pujades fortes, zones molt tècniques i llargues, i un sol que tornava a ser protagonista va fer que la duresa és multipliques.

A les 8 del matí sortíem de Rasquera una mica més d'un centenar de corredors/es per anar a buscar la Creu de Santos, una pujada llarga i dura que passava per les primeres zones cremades, on les sensacions eren bastant desoladores. Després tocava crestejar una bona estona, un tram força incòmode ja que no hi havia cap pedra plana, i un cop abandonàvem la cresta,  fins la pista de cabrafreixet, anar fent per sendera prou bona, tot i que per un paratge totalment calcinat. Després baixar la pista i pujar cap a cabrafreixet, pujada dura i a continuació terreny incòmode, pujar i baixar amb molta pedra fins al Pouet de l'Amoròs, allí tocava anar cap a la Lentar, Mas de Cuello, pujada al Coll de l'alba i baixada a Tortosa per la zona de la Raval. Un recorregut impressionant, amb una organització molt bona durant tota la cursa, a la qual cal agrair-li l'esforç fet!!!!

Esportivament parlant, en categoria fèmina va guanyar Elena, que sortia amb dubtes, doncs tenia algunes molèsties musculars, però va demostrar que el seu estat de forma és molt bo, ja que tot i anar controlant per no carregar molt, va arribar a meta amb 6h12'. La segona de la General va ser Judit (grup adults de l'ATE), que amb 6h36' va completar un recorregut que vam fer junts fins al km 20 aproximadament, però que després va haver d'anar fent sola ja que a mi hem va venir a visitar la "pajara", i sola ho va fer molt bé, es va deixar la tercera classificada i va anar com un llamp cap a Tortosa. A més amb aquesta segona posició s'ha ficat primera de la classificació provisional del circuit. Bé Judit!!!!





En categoria masculina, Ahmed es va emportar la victòria, amb un temps de 4h21', (uffff!!!) i Albert Gine va entrar a 3'. Després a 33' va arribar el tercer classificat de la cursa.
Abans d'entrar a parlar del terreny personal, voldria felicitat a dos membres del grup d'adults que feien la seva primera marató, i que passet a passet van poder arribar a la meta amb una mica menys de 8h, molt bé Xavi i Pedro, quins alumnes adults que tinc!!!!




I personalment, crec que durant la cursa vaig passar tres etapes. La primera, fins la pista de Cabrafreixet va ser prou bona, amb bones sensacions i amb ganes de fer una bona cursa. Judit, Kiko i jo anàvem junts i bé, però a l'iniciar la pujada a Cabrafreixet, ja crec que hi havia algú amagat que em va lligar amb una corda, ja que les sensacions van canviar bruscament, i no anava ni amb rodes. A Judit li vam dir que ens deixes, que ella portava bon ritme, i jo anava fatal. Kiko es va quedar amb mi, donant-me suport, la qual cosa he d'agrair, ja que m'ho vaig passar francament malament. La pajara va ser tal, que vaig caure un parell de cops, però és que anava molt tort, pareixia que hagués estat bevent una mica massa. Tota aquella zona fins arribar al Pouet, se'm va fer molt i molt dura, l'únic que pensava era amb abandonar, però quan ja es veien els ventiladors, la cosa va comença a canviar i vaig pensar que havia d'acabar, m'havia d'oblidar del temps i anar a acabar el trail. I així ho vaig fer. Kiko, que m'havia vist el últims quilòmetres, no es creia que estes recuperat, però la veritat és que vaig tornar a gaudir de la cursa, començava la tercera etapa, jo cada cop anava millor, però ara era Kiko qui començava a tenir certa debilitat, i al mas de Cuello va petar!!!! però quedaven menys de 10km i havíem d'acabar junts, després de tot el que havíem passat, així que xino-xano vam anar fent, Kiko patint molt, però aguantant com un "javato", i  vam aconseguir arribar a la meta amb 7h35', amb un cert mal gust de boca, ja que no esperàvem que la cosa anés així, però sabent que havíem resistit, que havíem patit, però que no havíem abandonat, i això també compta!!!!

 Paral·lelament a la cursa, es fa fer una marxa que consistia en pujar fins al coll de l'alba i baixar per la zona del barranc de la llet. Susana i Bea, membres del grup d'adults, hi van pendre part i com es veu a la foto, s'ho van passar d'allò més bé!!! Molt bé les dos!!!!


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada